fbpx

חיבור נכון לתאטרון והתפתחות אישית דרך משחקי חנוכה

סדנת תאטרון , לימודי משחק והתפתחות אישית זו חממה נהדרת ליצור קרבה, ולהעמיק את הקשר.

אין כמו חג החנוכה  עם ביטויים כמו אור וחושך כדי להעמיק את התקשורת וליצור חיבור.

לבני נוער וילדים

ניתן להתאים לילדי ה-ו אך הם מתאימים בעיקר לנוער בוגר ומבוגרים.

לבוגרי יסודי ,חטיבה ותיכון זו הייתה הזדמנות להכיר את השפה העיברית לעומקה ולכן בחלוקת הביטויים היה הסבר.

בכל מקרה חשוב להכיר את הביטויים לפני המשחקים הבאים.

מישחקי פנטומימה עם ביטויים של נר,אור, אש

מתחלקים לקבוצות –  החל מ 3 -5

נציג מכל קבוצה רץ, מקבל פתק עליו רשום אחד הביטויים למטה. הוא מציג לפני קבוצתו בפנטומימה והיא צרכה לזהות מה הביטוי.

-אפשרות נוספת : זוג מבצע פנטומימה ומציג את הביטוי ביטוי מבלי לתכנן.

הביטויים:

נר לרגליו

חיפש בנרות

דעך נרו

הוסיף שמן למדורה

הפסקת אש

שיחק באש

אין עשן בלי אש

טובל בשמן רגלו

הלך האש ובמיים

נרו יאיר

יצירת קטע מאולתר לאחד הביטויים:

כל קבוצה בוחרת אחד מהביטויים לעיל הקשורים באש ,נר, ואור מבלי לומר מהו.

מכינה קטע אשר מתוך המשמעות ניתן להבין איזה ביטוי מהביטויים לעיל מתאים להם.

לצעירים, כדאי לתת נתונים לקטע כדי להקל.

להזמין רוח קומית והגזמה

אפשרות : לחלק את הבטויים , חלק עבור הפנטומימה וחלק עבור הכנת קטעים.

בסגנון האימפרוב – רבעייה מספרת את סיפור חנוכה לפי הא, ב. כל פעם שמישהו מפשל מחליפים אותו

למבוגרים

רושמים את הביטויים השונים על כרטיסיות. מנקודת הנחה שמבוגרים מכירים את הביטויים (אפשר גם לרשום פרוש)

שלישיות -כל אחד בוחר ביטוי שמדבר איליו או לחליפין  בוחר מהחבילה

כל אחד מספר סיפור אישי, משהו שקרה לו, שהופך את הביטוי רלוונטי עבורו.

בוחרים אחד מהסיפורים ומציגים אותו

2.  מחליטים על  נתונים לאימפרו, מי הדמויות , מה קרה ומה הקונפליקט ובצורה טבעית  משלבים כמה שיותר מהביטויים לעיל

3. שיח מקרב – זוגות  או מעגל – מהו בשבילי חושך ומהו אור? הכנת קטע ובו נוצר  תהליך שלפחות אחד עובר מתחושת חושך לתחושת אור.

סיום – להעביר נר ולברך זה את זה ברכה כנה או מצחיקה בשפה גבוהה ומוגזמת  תוך כדי ניסיון לשימוש באחד הביטויים שליוו את הערב.

 

אם אהבתם אשמח לתגובה.רוני