fbpx

סדנאות והרצאות לארגונים וקבוצות

תקשורת מקרבת וכלים מתחום התיאטרון

הדרך  המיוחדת של ״חיבור נכון״ שוזרת בין הידע והפרקטיקה של תקשורת מקרבת, מודולים מתחום האימון הרגשי ותרגול באמצעות תאטרון המוביל לחוויה  מהנה, הפנמה, שינוי מעשי וממשי.

סדנאות לשיפור  היחסים בארגון: חלק מהסדנאות וההרצאות עוסקות במהות היחסים בארגון, יצירת חיבור נכון ליצירת אמון, דיאלוג בריא, שילוב בין דיאלוג מעשי וענייני לבין שיח הרגשי כחלק מהשגרה. דיאלוג המאפשר הקשבה, ביטוי ללא חשש, אוירה נעימה ובונה המובילה למיצוי היכולות ועמידה במטרות המשותפות. 

 הרצאות סדנאות התאטרון של ״חיבור נכון״ יובילו לתרגול ומודעות השפעת שפת הגוף והקול על הדיאלוג היום יומי, ועל מערכות היחסים בעבודה. שפת הגוף חשובה במיוחד כשמדובר בעמידה מול קהל, בפרזנטציות, מול קהלים שונים. 

ההרצאות/ והסדנאות מותאמות לארגונים גדולים או קטנים, לחוגי בית, אירועים בטבע, מועדון או קפה

קצת עלי

רוני קינן, מתוך אהבה לבני אדם וסקרנות למורכבות האנושית אני חוקרת יחסים, את המודע והתת והלא נודע…

תואר שני (אוניברסיטת ת״א, חיפה) יוצרת, בימאית, מנחת סדנאות תיאטרון, מודעות, תנועה, מרצה בארגונים ולקבוצות למעלה מ25 שנים, מאמנת בשיטת התדר.

הכשרות מקצועיות נוספת: דינאמיקה קבוצתית טיפולית, העצמה בתנועה בשיטת ״תדרים בתנועה״, יוגה צחוק,
שיטות טיפול ותמיכה מתחום התאטרון, תקשורת מקרבת

איזה הרצאות אני מציעה?

יחסים מנצחים בארגון

תקשורת מקרבת וכלים מתחום התאטרון

על מה כל הדרמה שלנו?

מה זה בעצם ניהול רגשי, האם הוא אפשרי ואיך? פגיעות כעס וריחוק ביחסי עבודה, במשפחה, בזגיות

ניהול קונפליקטים

חיבור נכון לשפה חדשה היוצרת גשר ויכולת לעבוד גם בתנאי קונפליקט

חיבור נכון מתוך הקשבה

מה אני שומע כשאני באמת מקשיב? הקשבה היא בסיס ולעיתים גם הפתרן...

חיבור נכון לשפת הגוף והקול שלנו

מה הגוף שלנו מספר? מה משדר הגוף שלי ומה הייתי מבקש לשדר...

חיבור נכון מול קהל

דימוי, תדמית ונוכחות מרתקת . כשאותנטי, הכריזמטי ומודעות לשפת הגוף והקול נפגשים.

1

יחסים מנצחים בארגון

תקשורת מקרבת וכלים מתחום התאטרון יוצרים חיבור נכון ואפקטיבי

מקום העבודה הוא כר נפלא לשיתוף פעולה, יצירתיות ופרודוקטיביות.

אלא שאותה מציאות מזמנת גם לא מעט חיכוך, מתח, קונפליקטים ואפילו רצון לעזוב…

לכן סדנת יחסים מנצחים תכלול הרצאה והנחיה  המשלבת בין עולמות ידע מתחום תקשורת מקרבת  ומתחום האימון האישי.

 הדרך של ״חיבור נכון ״אוספת ממגון פרקטיקות כדי להעניק למשתתפים  חוויה מעצימה בעזרתה יבינו כיצד עובד ״המנגנון הרגשי״ שלנו, מה השפעת המיטען האישי של כל אחד על השיח וכיצד אפשר לאמץ דרך, סגנון דיבור ופנייה המאפשרת תקשורת המקרבת בין אנשים, דעות, מחלוקות על אסטרטגיות שונות.

על מה נתאמן?

מה תקבלו:

מה היא תקשורת מקרבת?

שיטת התקשורת המקרבת נלמדת ומתורגלת בכל רחבי העולם.
לכולנו צרכים דומים -הגישה מבוססת על ההבנה שלכולנו צרכים אנושיים אוניברסליים (אהבה, ביטחון, נראות, הגשמה וכד’).  וכל ביטוי התנהגותי נועד למלא את אחד הצרכים האנושיים שלנו.

טובים ורעים, בסדר ולא בסדר -הגישה מאפשרת לזהות את הרגעים שמובילים לשיפוט, ניכור וכעס ויוצרת תפיסה חדשה המזמינה לרכך, להתיר ולהבין את  הצד השני. לפתח יכולת הכלה וגמישות במקום ביקורת, האשמה, מבלי לוותר על המקום/ הצורך החשוב שלך.

זיהוי הצורך החבוי ודרכים ליצירת גשר– השיחה מתמקדת ומתבוננת בצורך האנושי הקיים מתחת להתנהגויות ולאסטרטגיות המנוגדות. בהמשך, בעזרת מודולים מובנים של שיח ניצור גשר או אסטרטגיה חדשה המאפשרת גמישות , חיבור, התאמה עד כמה שניתן לכל הצדדים.

במה תורמים כלים מתחום התאטרון?

שחרור והורדת מסכות -תרגילים ומשחקים הבונים אוירה נעימה, המאפשרת פתיחות, מבט לעייניים, מרחב בטוח. 
משחקי תפקידים אשר יאפשרו לחשוף קונפליקטים טעונים וסיטואציות מחיי היום יום, בעזרתם נכיר בעוצמה הרגשית שמאחורי רגעים מורכבים, והשפעתם על מערכת היחסים בתווך הקצר ובתווך הארוך.
שיח רגשי – תאטרון הקולות הפנימיים, מוביל לונטילציה רגשית , פריקת מטענים, הזדמנות לשתף ולנתח, מה מכלול הפרשניות  שהניעו את הקונפליקט. 
אימון ותרגול בונה לשיח פתוח ומפרה, בתנאי חממה.

כשהיחסים לא ממש טובים...

קטע מתוך הרצאה ״יחסים מנצחים בארגון״ - כנס מרצים לחדשנות מחשבתית 20-21

מי רוצה לקום בבוקר וללכת לעבודה במקום שהיחסים שלו עם המנהל או המנהלת או להפך..היחסים עם הצוות שתחתיך, הם יחסים מתוחים?
כשלא ברור מה היום ״יקפיץ לך את הפיוז״, יפגע או ירחיק?
כמה אנרגיה אנחנו משקיעים כדי לבנות חומות והגנות ואסטרטגיות כדי לשרוד מערכות יחסים מורכבות כאלה מבלי לעזוב את המקום ולאבד את מקור הפרנסה שלנו?!

למה מערכות יחסים דוקא במקום העבודה הם כל כך חשובים?

ברמה אישת -כי רבים מאיתנו מבלים  בין 8 ועד 12 שעות במקום העבודה שלנו. 

זה יותר משליש מהיום, כל יום, חמישה ימים בשבוע.. 

לפי מחקר של של אוסידי ,ישראל  נמצאת  בין 6 המדינות שעובדים בהן הכי הרבה.  

 ברמה הארגונית – כשעובד/מנהל חש חוסר רצון לקום בבוקר, ירידה  במוטיבציה,  לפעמים  תחושת אומללות, שחיקה מרוב עיפות או עומס וחשש לדבר על זה בכלל..  

מרגע זה גם הארגון  התחיל להפסיד!

לא מאמינים?

חברת גאלופ ערכה סקר שדגם יותר ממיליון אנשים ומסתבר ש 75 אחוז מהעובדים האיכותיים עוזבים בגלל  בגלל   מתיחות ביחסים עם המנהלים שלהם, בגלל טיפוח תחרותיות עד עוינות במקום עבודת צוות, בגלל חוסר הערכה לעשיה שלהם, תחושה  שלא  ממש רואים  אותם…

יחסים מסוג חדש

אז אם יחסים עם זולתנו, כל כך חשובים איך זה שאנשי ניהול, מובילי צוותים בכל דרג, לא זוכים או מחויבים אפילו, ללמוד ולהבין מה באמת עומד בשורש יחסים בריאים במקום בו הם מבלים כל כך הרבה? האם לא הגיע הזמן בעידן החדש של התפתחויות טכנולגיות  וחדשנות, לפתח יחסים מסוג חדש?

(להרצאה  מוקלטת או לטקסט  המלא אפשר לעבור לבלוג)

2

על מה כל הדרמה שלנו, ומה זה בכלל ניהול רגשי?

פגיעות כעס וריחוק ביחסי עבודה, במשפחה, בזגיות

למה בעצם אנחנו נפגעים, נעלבים או מתרחקים, ״מה המחיר״ במערכות יחסים, ובמי זה תלוי. האם אפשר ״לפרק את הדרמה״ אשר יוצרת מתח, כעס, ירידה במוטיבציה?

הרצאה המלמדת אותנו איך עובד ״המנגנון הרגשי שלנו?״ , מה באמת בידיים שלנו ואיך נוכל להפחית עומס/לחץ/ הצפה רגשית, איך ״לשחרר את הלופ״ שחוזר ומנתח את אותו אירוע שהכעיס שוב ושוב, גורם לנו לתקוף או להתגונן, להדחיק או רק ״לשמור בלב״ ולהציג פאסון שהכל בסדר.

בעזרת ״מודל הכפתורים״ נוכל לנו לזהות מה קורה לנו, למה בעצם התחוללה סערה רגשית (אפילו קטנה), איך לתת לרגש ביטוי מבלי להדחיק, איך לנהל אותו ולהתנהל מבלי שהוא ינהל אותנו כדי להתקדם לקראת תקשורת בונה יותר ויחסים תומכים ובריאים.

מה תקבלו:

אפשרויות

3

ניהול קונפליקטים

חיבור נכון לשפה חדשה היוצרת גשר

שלום כאן קונפליקט …ואני אעשה הכל כדי להשאר. איך זה?  

למרות הרצון לעבוד בשת"פ מלא ובהרגשה טובה, השונות בין אנשים מזמנת את הדרמה והקונפליקט לחיינו. ה"יחד"  בעבודת הצוות, תאום, גיבוי, קידום, אינו אוטומטי ולעיתים ניגוד תפיסות ומחלוקות לגבי אסטרטגיות, תחרותיות, משבשים את האווירה בצורה קיצונית. כשכעס, ניכור, שיפוטיות וביקורת, תחושת אכזבה או סתם ריחוק מנומס, שולטים בכיפה, מידת האפקטיביות של הצוות בעבודה פוחתת הן בשל הימנעות משיח וושת״פ, והן בשל ההשפעה על המרחב האנושי סביב. 

בעזרת משחקי תפקידים וטכניקות נוספות של אימון בתקשורת מקרבת ואימון רגשי, נוכל לתת ביטוי לקונפליקט ״שמתחת לשטיח", להקשיב לו בכבוד הראוי,  נלמד להבחין בין הרובד הגלוי והחבוי. נאבחן את היבטיו הענייניים האישיים והרגשיים. נלמד ואף נתאמן ביצירת שיח שיכול לגשר עמדות על פני התנצחות או לחליפין ליצור אוירה בונה גם במרחב של שהקונפליקט נשאר ביננו.

הסדנה מיועדת למנהלים, צוותי עבודה בכל ארגון.

את מי נפגוש במהלך הסדנה על קונפליקט:

נפגוש את שחקני המפתח – נזהה את שחקני המפתח הגלויים והחבויים בקונפליקט, את ״החושב״, ״והמרגיש״ החבוי והגלוי שבנו, את ״אני צודק ״ ״ואתה אידיוט״ .                                                                   

נפגוש עולם הפרשנויות – נאבחן איך מכלול הפרשנויות מתעתע בנו, מציף רגשות, סוגר אפשרויות למבט אחר על הדברים.                     

 נכיר שפה החדשה מבוססת  על תקשורת מקרבת- שיטה שאומצה בארגונים רבים שתעזור לנו ליצור גשר – נלמד להגדיר צורך, רגש, שאלה/ות, בקשה מהלב גם אם מדובר בהיבט ענייני. מיגוון כלים תומכים מתחומי האימון הרגשי ומשחקי תפקידים יובילו לדיאלוג.                                  

מה תקבלו:

אפשרויות

4

חיבור נכון מתוך הקשבה

מה אני שומע כשאני באמת מקשיב? האם הקשבה היא רק בסיס או לעיתים גם התשובה והפתרון?

הסדנה מקנה כלים המאפשרים לבעלי תפקידים להרחיב את המושג ניהול, מעבר להשגת יעדים מדידים לעבר מערכות היחסים, כגורם מרכזי ביחסי האמון, העשייה ומחויבות בארגון. 

חוסר הקשבה, לאדם, ללקוח, לעובד כתחושה מצטברת עומד לא פעם בבסיס הליקוי והמתח במערכות היחסים, ומכאן ירידה בתחושת השיכות, במוטיבציה וברצון לפעול ולהשפיע.           

למה כדאי,צריך וכל כך חשוב?

מנהלים בארגון  נדרשים לעמוד ביעדים מורכבים, ובמקביל לתת מענה להרבה צרכים אנושיים מגוונים. כשפונים למנהל או לנותן שרות לא פעם המנהל עצמו חש מאוים מהציפיות ולכן נדרך ומעמיד גבולות טרם נוצרה הקשבה מלאה או זיהוי הקושי.                                                    כולנו שומעים אך לא תמיד ההקשבה שלנו פתוחה, מלאה ונקייה. תגובות כגון: "אין לי" ,"אני לא יכול" ,"אי אפשר כרגע" הן לעיתים אוטומטיות ואולי אמיתיות ונכונות אך גם חוסמות אפשרויות, ״מכווצות״, מרחיקות ופוגעות באמון בין מנהל לעובד, בין חברי צוות.                                                                      לעיתים חשבונות ישנים שאינם קשורים לעניין העומד על הפרק, עומס שתמיד נראה דחוף, מסיחים את דעתנו ואינם מאפשרים סיוע תומך המאפשר חיזוק, עידוד, התווית דרך לעובד הן בבעיות בעבודה והן כאדם. 

הסדנה מיועדת למנהלי כוח אדם, מנהלי מחלקות, נותני שרות בארגון ומחוצה לו. היא מתאימה גם ליחסים שבין מוכר/ נותן שרות ללקוח, חשובה למורים בבתי ספר, תורמת להורים ליצירת דיאלוג מסייע עם ילדיהם.

מה תקבלו:

המענה שלנו לא תמיד יספק תשובות לכל הצרכים, אבל הכנות והניסיון לתמוך, למצוא פתרון, דרך ובעיקר ההקשבה עצמה היא מתנה חשובה ואולי הכי חשובה. הקשבה היא עוצמה בעלת מסר ועל זה נדבר בסדנה..

אפשרויות

5

חיבור נכון לשפת הגוף והקול שלנו

מה הגוף שלנו מספר? מה משדר הגוף שלי ומה הייתי מבקש לשדר?

בכל דיאלוג מעבר לתוכן הנאמר הגורם המשפיע הנוסף שבונה קרבה, אמינות, בטחון, מסוגלות או להפך…קשור בשדר של שפת הגוף שלנו.
מה משדרת הישיבה שלנו, העמידה, הבעות הפנים, העיניים, תנועות הידיים? מה משדר גובה הקול, חיתוך הדיבור, הטונציות הנלוות למשפטים (לא המילים עצמם)?

בעזרת ההרצאה ומגוון תרגילים  נערוך ״פרוק לגורמים״ ונכיר את מערכות השדרים שלנו כבני אדם,  נלמד כיצד כל אלה אלה מכתיבים ומשפיעים על אופי השיח והסיכוי לבנות אמון ותקשורת מלאה
התרגול  בסדנה מוביל למודעות ובחירה מה באמת הייתי רוצה לשדר,איזה אוירה אני מבקש ליצור ואיך זה תלוי בי. 
נבחן מצבים רגשיים מורכבים המובילים למסר דואלי או תוקפני, מרוחק בשפת הגוף והקול.  האם למשל  כשאני אומר ״אני לא מוכן״ או ״לא יכול״ אני חייב לשדר גם ריחוק או ביקורת? לא מעט טעויות נופלות בשל פרשנויות סוביקטיביות ושגויות של מערכת השדרים אך ככל שמודעים לשפת הגוף והקול, ״הכיוונון״ והשדר הופכים להיות מדויקים יותר ומשרתים את מטרותנו.

 

מה תקבלו:

תקשורת הבונה אמון, פתיחות, כנות, כשיש הלימה בין מה שאני אומר ומרגיש, עושה 

ומה שאני משדר בשפת הגוף שלי.

6

חיבור נכון מול קהל

דימוי, תדמית ונוכחות מרתקת או מה קורה כשהאותנטי, הכריזמטי, ומודעות לשפת הגוף והקול נפגשים

בחיי ארגונים רבים, בעלי תפקידים נדרשים לעמוד מול קהל לצורך הצגת נושא, פרויקט וכדומה. בכל מפגש אנושי הדקות הראשונות יוצרות רושם ראשוני המעורר עיניין ..או שלא. על פי מחקרים מסתבר שהנוכחות הפיזית או בקיצור "האיך" משפיע הרבה יותר מאשר מה שנאמר.
עולם התיאטרון מעניק לנו כלים כדי לבחון את התדמית אותה אנו מבקשים להביא אל קדמת הבמה כשאנחנו עומדים מול קהל. בעזרת תרגילים רווי הומור אך ממוקדים נוכל לכוון את שפת הגוף שלנו, נפתח מודעות לקולנו כדי לשדר את המסר והדימוי הרצוי. חשוב מכל, נזהה את היכולת והקסם האישי והייחודי לכל אחד אותו נכון להבליט, כדי לשמור על אותנטיות ולא להפוך לחיקוי של משהו שאנחנו לא..

שני שלבים לסדנה:

מרכיבי שפת הגוף, מרכיבי הדיבור והקול

הסדנה בחלקה הראשון עוסקת בשדרים הסמויים של שפת הגוף. הסדנה תאפשר ללמוד מהי עמידה בטוחה ,ישיבה נינוחה, מבט עיניים יוצר אמון, מה עושים עם הידיים..ועוד.

בחלקה השני של הסדנה  נתרגל את אופן הדיבור וקול המעוורים עניין. נתייחס לגוני הקול,קצב הדיבור, חיתוך הדיבור והשפעתם על הצופים-מאזינים.

הסדנה מיועדת למנהלים, מרצים, מורים, אנשי מכירות הנדרשים לעמוד מול קהל

מה תקבלו:

תרגול ומודעות יתרמו לדימוי האישי והתדמית הרצויה וישכללו את הכריזמה הייחודית והאפקטיבית של כל אחד  מול קהל, מול צוות העובדים, ובחיים בכלל. 

אפשרויות