הדמות ואני – מערכות יחסים

תרפייה מתוך עבודת תיאטרון

בסדנה נשלב בין לימודי משחק ותאטרון, כלים מעולם הדרמה תרפייה, האימון אישי וכתיבה תוך מיקוד במערכות יחסים בדמות מפתח שנבחר.

המסע האישי, יוביל לחוויה המתחילה בהבנת המנגנון הרגשי של כולנו, מיבנים העומדים מאחורי מערכות יחסיםֿ, (מאפיני יחסים, יחסי משיכה-דחייה, קרבה-ריחוק) גווני הקשר והתקשורת, הפערים והגשר. 

נתקדם לבחירת הדמות, (אמתית או דמיונית), יצירת עולמה וסיפורה של הדמות, נכנס לנעליה תוך התבוננות ומתן ביטוי למערכת היחסים  המיוחדת אתך כאדם, כיוצר, כשחקן. 

בעקבות התהליך האישי, והביטוי התאטרוני נוצר פרי במה אישי ומרתק מחד ומאידך תהליך ריפוי מרגש.

מתי זה קורה?

מהלך העבודה :

שלב ראשון – מערכות יחסים

שלב שני

מתוך המאמר : השתקפות - דמותי ודמויות אחרות

״לפעמים היינו רוצים להיות אחרים, להראות אחרת, לחשוב אחרת, לדבר שונה, להרשות לעצמנו דברים שאין להם מקום כרגע בחיים שלנו. לפעמים היינו רוצים פשוט להבין אחרים, איך פעלו, מה הניע אותם, מה גרם להם לעמוד בכזה משבר, או לעשות כזה מהפך בחייהם. לפעמים הדמויות הללו השפיעו על חיינו, לפעמים על ההיסטוריה החברתית שלנו, לפעמים הן דמויות פרי דמיוננו, הן קימות לרגע, הן באו לומר לנו משהו. זהו סוד הקסם של עולם התיאטרון. אני בורא מציאות ובתוכה יש דמות ואולי אני בורא דמות ומתאים לה את המציאות שממנה באה…״

ומכאן עולות שאלות מעניינות בהקשר  לעבודת דמות והשפעתה עלינו:

האם אני הופך להיות הדמות?
מה מרתק אותי, מושך, דוחה, מעצבן, שנוא, אהוב בה?
האם אני זה היוצר לדמות סיפור ?
האם אני "צינור" למשהו שאין בי או להפך שקים בתוכי?
האם מתוך חיי אני יכול לגזור השתקפויות אין ספור של דמויות ומצבים?
האם  אני יכול להבין את המציאות שמתוכה הדמות פעלה ולהשליך על חיי?
האם חיי הם שיקוף, תגובה לקשר ביני לבין הדמות?
איך היא פועלת, נעה , זזה, מגיבה, חשה בתוך גופה?

״ההשפעה יכולה להיות מודעת וברורה בהתאם לאופי ההנחיה והתפיסה של הבמאי או השחקן עצמו,ולעיתים אינה מודעת במפורש ונתפסת כמו שורה של החלטות וביטוי פיזי, תנועתי, ופסיכולוגי לצורך  הביצוע… ובכל זאת היא תמיד קימת. התפיסה התרפויטית תחזק את הקשר שבין השחקן והדמות והתפיסה המקצועית תשדרג את מיומנות הביצוע…״

 

הרשמה ופרטים נוספים

התקשרו או פנו בווצאפ

או השאירו פרטים ואחזור אליכם

מתי זה קורה?