fbpx

סדנעות בצפון יוון

מסע קבוצתי של חיבור נכון

Castle_of_Ioannina,_Greece-(1)

אין מקום המצליח לשלב נוף הררי , נחלים זורמים ,גשרים וכפרים ציוריים ועתיקים ובמרחק נסיעה לא גדול, איים נפלאים ומיפרצונים עם מי תורכיז קרירים. זהו מסע קבוצתי ואישי של התבוננות אל נופים עוצרי נשימה, ומתוכם אל נופי הנפש. השילוב בצפון יוון מקפל בתוכו כל שנבקש, את איזור זגוריה ההררי מלא הוד והדר, את הפשטות, השמחה והאוכל הנפלא בכפרים היוונים, את המים הזורמים בנחלים וגם את חופי הפלא.
מי מאיתנו לא זקוק למרחב של מקום וזמן, לחיבוק טבע מגוון שכזה המאפשר רענון ושקט, התבוננות ופורקן, שמחה וכיוונון מחדש. במהלך המסע נעבור במקומות קסומים ונאפשר לעצמנו התמזגות וקרבה לעוצמה הזו בעזרת סדנאות מרתקות, יצירה חופשית בטבע, כתיבה, מעגלי שיח והקשבה, מדיטציה ודמיון מודרך, משחקי תיאטרון, ריקוד. כל אלה בשילוב עם סדנאות אותנטיות למקום כמו סדנת בישול יווני , הפלגה ,חינגה יוונית ועוד .

יום 1 : יואנינה

נצא מנמל התעופה בן גוריון וננחת ביואנינה. איסוף בשדה התעופה ונסיעה ליואנינה. סיור בעיר, כולל העיר העתיקה ובית הכנסת. סדנת הכרות ראשונה וכיוון מטרות ולאחרייה אם יהזמן יאפשר יציאה לעיר, לחינגה יוונית שמחה וארוחה טובה.

יום 2 : איזור צומריקה

לאחר סדנת בוקר קצרה נבקר באיזור צומריקה. בדרך לכפר היפה קאלאריטס נעצור במנזר קיפינס. זהו מנזר קטן הבנוי בתוך הסלע ובו מערה שבה גרו הנזירים. בקאלאריטס נטייל בין בתי האבן העתיקים ונוכל לעצור בבית הקפה של נפוליאון ולראות איך עושים שיכר יווני מקומי. נמשיך לכיוון סיראקו ושם נמצא מקום לסדנת חיבור לאדמה ולאיזורי החוסן שבנו. נבקר בעיירה סיראקו אשר בה הבתים בנויים גם מאבן אך הוא יותר צבעוני ומשופע בארכיטקטורה מקומית. נאפשר לעצמנו לטייל בנחת בין הסמטאות, היפיפיות , החנויות ובתי הקפה. סדנת הערב תהיה במלון באיזור צומריקה לאחר מקלחת וארוחה מפנקת.

יום 3 : זגוריה

לאחר סדנת בוקר קצרצרה נצפין ונעלה לכיוון הרי זגוריה. נבקר בכפרים יפים כמו אריסטי ופאפינגו.נראה את גשרי האבן העתיקים והמיוחדים לאיזור זה מעל נהרות שופעים מיים. נמשיך למנזר מונודנדרי היפה הממוקם על שפת קניון ואקוס. זהו אחד הקניונים העמוקים באירופה והנוף כאן הוא מרשים ביותר. הסדנה העוסקת בשחרור מדפוסים כובלים תמצא את מקומה באחד מפינות הקסם ליד מקורות המיים. הלינה תהיה באיזור זגוריה מאחד מבתי המלון הטובלים בטבע הסובב .

יום 4 : זגוריה

הפעם נפנה זמן לסדנת בוקר בנוף המהמם. נמשיך ונטייל באיזור זגוריה ונפנה זמן להקשיב, להריח, להרפות ולהנות. גשרי אבן עתיקים נוספים מעל הנהרות, יעמיקו את חווית הריכוך והזרימה הנחוצה לעיכול כל קונסטלציה משפחתית באשר היא. לאחר הסדנה נהנה משיעור בישול יווני מקומי. נחזור למלון באיזור זגוריה (מיקרו פאפינגו) ונזכה לפינוק בספא לילי.

יום 5 : האי פאקסוס

נצא ליום שלם של הפלגה לאי פאקסוס. אי זה הוא אחד מ"איי הנופש" של יוון אבל הוא פחות מתויר ומאד אופייני ליוון. ההפלגה תיקח אותנו מסביב לאי ואל מערות ונקרות שגלי הים שוצפים לתוכם. באחד החופים נמצא זמן לסדנה קלה מרחיבת לב .בסיום נגיע אל העיירה פארגה. זוהי עיירת נופש עתיקה הבנויה על צלע מדרון ועל שפת מפרץ יפיפה. במלון נהנה מארוחה טובה ונפנה זמן לסדנת ערב שתוסיף ותחבר לתשוקה ולאש שבנו.

יום 6 : לפקדה

לאחר סדנת הבוקר , נסע לא יותר משעה ונגיע לאחד המקומות המהממים ביוון, ללפקדה היפה. הצוקים, החופים מי התורכיז הם דבר שאינו נשכח. זימון כוחות לשינוי, לשמחה שאינה תלויה בדבר, יצירתיות ורעננות בתחומים השונים של חיינו יהיו מנושאי סדנת הליבה באותו יום, ולסיום אוכל טוב ורחצה לילית בברכה.

יום 7 : חוזרים הביתה

בהתאם ללוח הזמנים סדנת בוקר ופרדה מיוחדת. קניות בסמטאות העיר העתיקה של יואנינה. אם הזמן יאפשר נוסיף ארוחה יוונית. העברה לשדה התעופה ביואנינה וטיסה לארץ.