fbpx

סדנעות בפירנאים הספרדים

מסע קבוצתי של חיבור נכון

michael-liao-1082088-unsplash2

אין כמו הרי הפירנאים להיות מראה נושמת וחיה ליסודות החיים בתוכינו. מי מאיתנו לא זקוק למרחב בשל מקום וזמן, לחיבוק עוצמתי כמו הנוף הפירנאי, כדי לאפשר לעצמו רענון ושקט, התבוננות ופורקן, שמחה וכיוונון מחדש. זהו מסע קבוצתי ואישי של התבוננות אל נופים עוצרי נשימה, ומתוכם אל נופי הנפש.
במהלך המסע נעבור במקומות קסומים ומלאי מסתורין, נחווה את הנוף הפראי והעשיר של הפירנאים,נאפשר לעצמנו התמזגות וקרבה לעוצמה הזו בעזרת סדנאות מרתקות, יצירה חופשית בטבע, כתיבה, מעגלי שיח והקשבה, מדיטציה ודמיון מודרך, משחקי תיאטרון, ריקוד. כל אלה בשילוב עם סדנאות אותנטיות למקום כמו סדנת בישול הררית , קוסמטיקה טבעית וראפטינג.

יום 1 : ברצלונה - רופיט – לה גרוצ'ה

לאחר התארגנות קצרה בג’יפים נצא לדרכנו לכפר רופיט. הכפר הקסום מושך מבקרים רבים עקב מראהו הטיפוסי לימי הביניים. הנחל שזורם דרך הכפר, הגשר התלוי והסיור בין בתיו העתיקים יוצרים תחושה של נסיעה לאחור בזמן. הסדנעה הראשונה שלנו תתקיים בנוף טובל ירוק לאחר טיול למצוקים ולמפלים היפייפים שליד רופיט. בסדנה נפנה זמן למנוחה לאחר הטיסה, להכרות נעימה, ולהתבוננות בתוכנו ובטבע החובק אותנו. בערב נגיע למלון באזור לה גרוצ’ה. ניפגש לסדנת ערב בה נמקד כוונות למסע מרגש של מודעות וערנות.

יום 2 : עמק הסרדניה – דרכי המבריחים והפסגה השחורה – אנדורה

לאחר ארוחה מפנקת וטקס בוקר קצר, נשים פעמינו בנסיעה לעמק הסרדניה. העמק הינו חלק מהפירנאים הקטלאנים, ומהווה אחד האזורים הידועים והיפים ביותר בפירנאים לפעילות ספורט הרים בקיץ ובחורף. נמצא את אחת הפינות המופלאות שבאיזור לסדנעה אשר תוקדש למפגש עם איזורי החוסן, האדמה, היציבות והכוח בחיינו. נמשיך בנסיעת שטח אל עבר אנדורה דרך אחת מדרכי המבריחים העתיקות המחברות את ספרד ואנדורה. נעלה לפסגה השחורה, בגובה של מעל ל-2600 מטרים מעל פני הים . נסיים את היום באחד האירוחים הכפריים המפנקים שבאיזור.

יום 3 : אנדורה - אגמי טריסטאינה – פורט דה קאבוס

לאחר טקס בוקר קצרצר נצא לטיול אל אגמי טריסטאינה. הליכה רגלית נעימה תוביל אותנו אל קבוצת אגמים טבעיים שנוצרו בעקבות שארי קרחונים, מתחת לרכס המתנשא לגובה 2878 מ’ בגבול אנדורה צרפת. ליד האגמים נפרוס מחצלות ונוכל להנות מסדנעה חוויתית נוספת המאפשרת גם לנו חיבור למיים לרכות ולזרימה בתוכנו. היציאה מאנדורה דרך השטח, במעבר פורט דה קאבוס, צופה בנופים עוצרי נשימה.נשאר קרובים לטבע ונלון במעון הרים,ברפוחיו שם גם נהנה ממפגש ערב לאור הכוכבים.

יום 4 : הנוגרה פאיירסה – ראפטינג – סורט

​לאחר ארוחת בוקר במעון ההרים, אויר הרים צלול ושקט יעזרו לנו לצלול לחויית הירושה המשפחתית שלנו, ומתוך הבהירות שתיצור הסדנעה, נוכל להפרד או להעצים את מה שתורם בחיינו. בצהריים מחכה לנו חוויה סוערת , מרגשת ומצחיקה ,רפטינג בנהר הנוגוארה פייארסה שיופיו עוצר נשימה. החוויה כולה אינה רק הראפטינג עצמו אלא גם כל הסובב – הטבע הפראי, הצמחייה המגוונת והמצוקים האדירים. יום שכזה הינו חיבוק פירנאי ולאחריו לא נותר אלא לקנח בסדנת בישול הררית ולהגיע עיפות ושבעות למקום הלינה בסורט.

יום 5 : הפארק הלאומי אייגוואס טורט

נפתח את הבוקר בסדנעה מרחיבת לב המאפשרת התבוננות במערכות היחסים החשובות המלוות אותנו. הנוף הפנימי והמגוון של מערכות הקשרים שלנו יהווה הכנה מאלפת לפני ביקור בפארק המופלא איגואסטורטס. בפארק המפורסם ניתן למצוא את כל המאפיינים הטיפוסיים לפירינאים הגבוהים. מים צלולים הזורמים בינות לאגמים ולנהרות, מפלים ואשדות, צורות ומיבנים של אגמים ולשוניות והיופי מהמם.. עבורנו שבוחרות לא רק לסמן וי אלא לנשום עמוק, לקחת את הזמן כדי לחוות לעומק את יופי הבריאה במיור ,כתיבה, התבוננות שקטה, החוויה הופכת לבלתי נשכחת.

יום 6 : סדנת קוסמטיקה – רכס הקאדי מוישרו

את היום השישי נקדיש לשמחה שאינה תלויה בדבר. נתחיל ביוגה צחוק ולאחר מכן נצא אל דרכנו דרך רכס הקאדי שבפירנאים הגבוהים. בדרך נמצא את מקומנו לסדנעה נוספת שתפקידה רק להגדיל, ולהוסיף שפע מכל סוג לחיינו. לאחר הצהריים נהנה מסדנת קוסמטיקה טבעית. בערב נהנה מחגיגה צבעונית לקראת סיום המסע.

יום 7 : פרידה מהפירנאים – חזרה לברצלונה

נהנה מטקס בוקר אחרון, אשר יוקדש לפרידה מהפירנאים. אחריו ובהתאם לזמן הטיסה, נחזור לברצלונה ונטייל בעיר העתיקה, נכיר את סיפור המקום, נסתובב בסמטאות הרומנטיות של הרובע הגוטי, בקתדרלה המרשימה, ברובע היהודי, ובין חנויות מעוצבות בעלות מגוון אפשרויות לקניות זולות או יוקרתיות.