fbpx

אימון אישי – 6 מחירים כבדים שיוצרים את הקשר החולה בין ערך עצמי והישגים

 חוסר איזון בין המחיר והרווח –  זו הדרמה שיוצרת את הקשר החולה.

בוא נדבר רגע על מרוץ החיים, על אתגרים וההישגים וגם על מה שקורה לנו לא פעם בדרך אליהם

למען השגת מטרות והצלחה נדרשת עבודה רבה, השקעה, יצירתיות. ההישגים מובילים אותנו לסיפוק, לתחושת ערך עצמי גבוה, מעמד, שכר.. אבל לעיתים אנחנו "משלמים מחירים".

1.המחיר הגדול ביותר הוא  מחיר הזמן כי לא נשאר ממנו לעצמנו לזוגיות ,או למשפחה, 2.מחירים רגשיים נוספים קשורים למתח, תלות גבוהה בהישג, בתפקיד. צורך מתמיד להוכיח שאני יכול/ה, שאני לא מאכזב/ת או שאני עדיין שווה ומחדש/ת ואפילו יותר מזה..

2.פחד משינוי -נוצר חיבור עמוק בין ההגדרה האישית שלנו, את זהותנו ומה ערכנו לבין התפקיד, להישג ולהצלחות, עד שמפחיד בכלל לעשות שינוי.

3. דפוס שמתקבע בין הערך האישי ומידת ההצלחה -אנחנו אולי יודעים שלא אמור להיות קשר, ואנחנו שווים ובעלי ערך בכל מקרה. אך נוטים לבטל את הידיעה הפנימית- גם אחרי שנים של חיים בצל מבחן ההישגיות.

4.  הדחקה רגשית – אותם רגשות, הלקאה עצמית , "פיחות בערך העצמי" עקב חוסר הצלחה או עמידה אי במטרות אינם נעלמים אלא רק נדחקים הצידה . סופם להיות כמו בוץ, לכלוך שנאגר באינסטלציה הרגשית ולאט לאט נרגיש מועקה הולכת וגדלה.

מתי בפעם האחרונה שאלתם את עצמכם, מה אני מרגיש/ה? לא איך, אלא מה… מה אני מרגיש?

5. אמונות מגבילות –   למשל מחשבה שמוטמעת אצל רבים  במין ודאות :בוא נודה שאנשים הרבה יותר יעריכו אותי אם אהיה בעל עסק מצליח, תפקיד בכיר, או מפורסם, והאמת גם אני יעריך את עצמי יותר…

נוסיף עוד אמנות ומחשבות כגון  "למי יש רגע פנוי"..? או מי בכלל יכול לומר לי מה נכון? או מה לעשות, או "אני חייב כסף אז אין לי בררה"

6. מעגל שחוזר על עצמו ומתעצם-  המחשבות שהזכרנו לעיל משאירות אותנו באותו מעגל- שוב חיפוש הישגים כשאנחנו נטולי הקשבה לעצמנו, שוב עשייה ומרדף המגבירים את הסטרס, את הסיכוי למחלות, לחרדות…כי מה יהיה אם לא נצליח  נעשה… נוכיח הישגים, מה אנחנו שווים? מי אנחנו בכלל?

וכך בלי שנרגיש במהלך מרוץ החיים, מתחים, עצבנות וחוסר שקט הופכים לעיתים להיות "חברים קבועים". לפעמים סף רגישות או הפגיעות עולים עד  מחשבות אבדניות אפילו.

קשה לנו לעכל עד כמה חשוב לפעמים לעצור, להתארח בתהליך שאתה שותף ולא באמת אורח ובכל זאת אימון אישי או מסע קבוצתי  של התפתחות  אישית יעזרו רגע להרגע, לנוח, ״לכוון  מנועים״ בעיקר את אלה הרגשיים ולשחרר את המרכיב החולה בין הישגים וערך עצמי.

בתהליך מודע ורגוע יותר אפשר לגלות איך ניתן גם להגשים וגם לממש.. גם לנשום ולהרגיש חיבור נכון יותר לעצמכם.

אימון אישי או מסע של מודעות  בכל דרך שתבחרו, בעזרת תאטרון או כתיבה , בעזרת סדנעות בעולם – טיול משולב סדנה נעה, תזכו בחוויה מעשירה, משחררת מטענים, מרעננת. (פרטים באתר)

חוויה כזו מלבד הכיף נותנת כלים, אשר בזכותם תוכלו

להזכר במהות,

ולבחון מחדש את הדרך,

להבחין בין ״המטבע הקובע״ לעינין הכבוד, האגו ואלי העושר  הכלכלי לבין  מהות העשייה או ״המטבע הקובע״ לאושר הפנימי-  ולאזן בינהם